SRV käynnistää yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut

SRV YHTIÖT OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.10.2022 KLO 8.20

SRV käynnistää yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut

SRV käynnistää yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut. Neuvotteluiden tavoitteena on sopeuttaa yhtiön kustannusrakennetta ja henkilöstömäärää vastaamaan nykyisen markkinatilanteen kysyntään. Neuvottelut ovat osa sopeuttamistoimenpiteitä, joilla yhtiö yhdessä muiden toimenpiteiden kanssa tavoittelee yhteensä 6-8 miljoonan euron kustannussäästöjä vuodelle 2023.

“Rakennusalan markkinanäkymät ovat heikentyneet merkittävästi kuluttajaluottamuksen laskiessa ja korkojen sekä sijoittajien tuottovaatimusten noustessa”, SRV:n toimitusjohtaja Saku Sipola sanoo. “Pyrimme löytämään pysyviä kustannusrakennetta parantavia toimenpiteitä sekä joustavia ratkaisuja, joilla saavutetaan sekä riittävä kustannustehostus että mahdollisuus ketterään toimintaan markkinan elpyessä.”

Neuvotteluiden piirissä on noin 500 henkilöä. SRV:n palveluksessa on yhteensä noin 870 henkilöä. Arvioitu pysyvä henkilöstön vähentämistarve on enimmillään 45 henkilötyövuotta. Tämän lisäksi neuvotteluissa arvioidaan sopeuttamisen keinoina lomautuksia, joilla varmistetaan riittävä joustavuus markkinatilanteen muutoksissa.

Lisätietoja:

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Kristiina Sotka, henkilöstöjohtaja, puh. 0400 100 599, kristiina.sotka@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 932,6 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 600 kumppanin verkoston.