As Oy Vantaan Lentue.jpg

Vantaan Lentueen elinkaariviisaat kodit nyt ennakkomarkkinoinnissa

SRV YHTIÖT OYJ     UUTINEN     30.9.2021, KLO 08.00

Vantaan Lentueen elinkaariviisaat kodit nyt ennakkomarkkinoinnissa

SRV käynnistää Asunto Oy Vantaan Lentueen ennakkomarkkinoinnin. Arviolta vuoden 2022 loppuun mennessä Vantaan Veromiehen kaupunginosaan Aviapoliksen suuralueelle valmistuvaan kerrostalokohteeseen tulee 23 asuntoa yksiöistä kolmioihin. Lentue nousee Vantaan Pytinojan ympärille rauhallisen viheralueen reunalle, josta löytyvät niin ulkoilureitit kuin oleskelupaikatkin.

Lentue on elinkaariviisas kohde, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä asukkaiden ja ympäristön edun vuosiksi eteenpäin. Kohde rakennetaan ympäristövastuullisesti kiinteistön ylläpitoa korostavan RTS-ympäristöluokituksen kriteerien mukaan. Lentueessa on laskettu kohteen elinkaarikustannukset ja energiaratkaisuihin on kiinnitetty erityistä huomiota. Lentueessa lämmitys toteutuu maalämmöllä. Asukkaat voivat tarkkailla vedenkulutustaan asuntokohtaisista vesimittareista. Tulevaisuuden huomiointi näkyy kohteessa myös muuntojoustavuutena, sillä Lentueesta löytyy 50 neliöisiä muuntojoustavia asuntoja, joista saa joko kaksion tai kolmion.

”Energiatehokkuus ja hiilijalanjälki kiinnostavat asunnonostajia entistä enemmän. Myös yhteisöllisyys ja jakamistalous nousevat tärkeydellään erityisesti nuorten keskuudessa. Lentueen asukkaiden varattavissa olevat viljelylaatikot mahdollistavat suositun kaupunkiviljelyn. Lisäksi pihalla on hulevesien hallintaa ja luonnon monimuotoisuutta edistävä dynaamisen istutuksen alue sekä vähähiiliset pihakivet”, kertoo Riikka Lohikoski, myyntijohtaja SRV:ltä.

”Sauna rakennetaan tänä päivänä entistä harvemman asunnon yhteyteen. Lentueenkin pihamaalta löytyy taloyhtiön yhteinen puusta rakennettu pihasauna, jonne voi mennä itselleen sopivaan aikaan. Sauna lämpenee vain tarvittaessa ja oikean käytön mukaan. Saunavarauksen voi tehdä viikoittaisen vakiovuoron sijaan, milloin itse haluaa”, jatkaa Lohikoski kohteen kuvailua.

Lentue sijaitsee hyvin valtaväylien varrella, silti omassa rauhallisessa sopessaan viheralueen vieressä. Julkiset liikenneyhteydet ovat hyvin hyödynnettävissä. Alueen joukkoliikenneyhteydet ovat monipuoliset, sillä kulkemaan pääsee kätevästi sekä Helsingin keskustaan että Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Yhteydet toimivat niin bussilla kuin junallakin. Jumboon ostoksille pääset bussilla noin vartissa. Autolla yhteydet Kehätielle ja Tuusulanväylälle ovat sujuvat. Kauppakeskus Jumbo ja viihdekeskus Flamingo kylpylöineen ja elokuvateattereineen sijaitsevat noin 1,5 kilometrin etäisyydellä.

Aviapoliksen alue tulee tulevien vuosien aikana kehittymään suuresti, kaupan ja teollisuuden tilalle ja rinnalle nousee uusia asuinalueita.

Tutustu tarkemmin kohteeseen osoitteessa: https://www.srv.fi/myytavat-asunnot/vantaan-lentue/

Lisätietoja:

Riikka Lohikoski, myyntijohtaja, SRV, p. 050 4665 977, riikka.lohikoski@srv.fi

Heli Pulkkinen, tiedottaja, SRV, puh. 050 411 0787, heli.pulkkinen@srv.fi

Asuntomyynti: p. 0800 122 200, asuntomyynti@srv.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: SRV, Sauli Kosonen/Arkkitehtitoimisto Kanttia2 Oy

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Pyrkimyksemme on luoda uusi elinkaariviisas todellisuus, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä tilojen käyttäjien, asukkaiden ja ympäristön edun – vuosiksi ja sukupolviksi eteenpäin. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 975,5 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 4 200 alihankkijan verkoston.

Ladattavat kuvat