SRV_2022_final_lores_007.jpg

Uudisrakentamisen asiakastyytyväisyydessä SRV kovin nousija EPSI Rating -tutkimuksessa

SRV YHTIÖT OYJ     UUTINEN      20.3.2023  KLO 13.00

Uudisasuntorakentamisen asiakastyytyväisyyttä mittaavan EPSI Rating –tutkimuksen vuoden 2022 tulokset on tänään julkaistu ja SRV on asiakastyytyväisyyden osalta tutkimuksen suurin nousija. SRV sai myös tutkimuksen korkeimmat indeksipisteet asuntokohteiden suunnittelun laadun osalta.

Vuosittain toteutettava uudisasunnonostajien tyytyväisyyskysely EPSI Rating kartoittaa, mitkä tekijät vaikuttavat asunnonostajan tyytyväisyyteen ja miten rakennusalan yhtiöt voivat kehittää toimintaansa paremmin palvelemaan asiakkaita. Uusimpien tulosten mukaan SRV on tutkituista rakennusalan yhtiöistä eniten parantanut asiakastyytyväisyyden tasoa vuoden takaisiin tuloksiin verrattuna. Vuoden 2022 tuloksissa SRV sijoittuu neljännelle sijalle ylittäen toimialan keskiarvon. Asiakastyytyväisyyden taso on SRV:n osalta nyt korkeimmillaan kolmeen vuoteen.

”Strategiamme mukaisesti olemme viime aikoina tietoisesti tähdänneet erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen asiakasrajapinnassa. Asiakaslupauksemme on "Kuuntelemalla rakennamme viisaasti”, ja tämä toimii myös henkilöstömme ohjenuorana. Pyrimme lunastamaan asiakaslupaustamme jokaisessa kohtaamisessa asiakaspolun eri vaiheissa. EPSI:n tuoreimmat tulokset osoittavat, että panostuksemme on konkreettisella tavalla tuottanut hedelmää uudisasunnonostajien keskuudessa”, SRV:n pääkaupunkiseudun asuntoliiketoiminnan johtaja Jorma Seppä kertoo.

SRV sai palvelunlaadussa hyvät arvosanat ja kehitys oli merkittävintä kaikista rakennusalan yhtiöistä. SRV koettiin hyvin tavoitettavaksi, aloitteelliseksi ja avuliaaksi. Yritys pitää asiakkaat ajan tasalla mm. töiden etenemisestä.

”Myös omissa asiakastyytyväisyyskyselyissämme olemme saaneet hyviä arvosanoja aktiivisesta tiedottamisesta. Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä kohtaamisiin, asiakaspalveluun ja tiedottamiseen asiakaspolun kaikissa vaiheissa”, Jorma Seppä kertoo.

SRV korkeimmalla sijalla suunnittelun laadussa

Suunnittelun laadun osalta SRV sai korkeimmat indeksipisteet. Suunnittelunlaadussa arvioidaan mm. pohjaratkaisun toimivuutta ja asunnon ominaisuuksia. Asuntojen tuotelaadussa SRV sai myös toimialan yleistä tasoa paremmat arvosanat asuntojen varustetasosta (mm. keittiön ja märkätilojen varusteet) sekä materiaalien laadusta. Näissä positiivista kehitystä on tapahtunut jatkuvasti vuodesta toiseen.

Uudisasuntorakentamisalalla taso on kaiken kaikkiaan kova, ja ala saa asiakkailta myös osa-aluetasolla korkeampia arvioita kuin muilla toimialoilla yleisesti annetaan. Uudisasunnon ostajien odotukset ovat äärimmäisen korkeat, mutta niihin on kyetty myös vastaamaan.

*EPSI Rating on riippumaton ja voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka analyysimalli perustuu yli kolmen vuosikymmenen tutkimustyölle. Epsi Rating Uudisasuntorakentaminen 2022-tutkimukseen haastateltiin 950 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta uudisasunnon ostanutta yksityisasiakasta, jotka olivat vastaanottaneet asuntonsa vuoden 2022 aikana. Lisäksi haastateltiin 500 henkilöä yleisväestöstä. Haastattelut tehtiin 25.1.-21.2.2023.

Heidi Tetteh, Viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: SRV