SRV:n yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut päättyneet

SRV YHTIÖT OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                          13.12.2022 KLO 15.00

SRV:n yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut päättyneet

SRV on saanut päätökseen yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut. Neuvotteluiden alkaessa yhtiö arvioi, että pysyvä henkilöstön vähentämistarve olisi enimmillään 45 henkilötyövuotta. Neuvotteluiden aikana tapahtuneiden eläköitymisten ja irtisanoutumisten jälkeen neuvotteluissa päädyttiin yhteensä 33,5 henkilötyövuoden henkilöstövähennyksiin. Lisäksi 30 henkilöä lomautetaan toistaiseksi. Osana neuvotteluratkaisua on sovittu, että yhtiöllä on lisäksi mahdollisuus tarvittaessa lomauttaa neuvotteluiden piirissä ollutta kiinteää henkilöstöä määräaikaisesti enintään 90 päivää henkilöä kohden vuoden 2023 aikana.

Neuvotteluiden lopputuloksena tehtävät henkilöstövähennykset ja lomautukset ovat osa sopeuttamistoimenpiteitä, joilla yhtiö yhdessä muiden toimenpiteiden kanssa tavoittelee yhteensä 6-8 miljoonan euron kustannussäästöjä vuodelle 2023.

Neuvotteluiden tavoitteena oli sopeuttaa yhtiön kustannusrakennetta ja henkilöstömäärää vastaamaan nykyisen markkinatilanteen kysyntään. Neuvotteluissa pyrittiin löytämään sekä pysyviä kustannusrakennetta parantavia toimenpiteitä että joustavia ratkaisuja, joilla saavutetaan riittävä kustannustehostus ja myös mahdollisuus ketterään toimintaan markkinan elpyessä.

Neuvotteluiden piirissä oli noin 500 henkilöä.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Kristiina Sotka, henkilöstöjohtaja, puh. 0400 100 599, kristiina.sotka@srv.fi

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 932,6 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 600 kumppanin verkoston.