SRV toteuttaa Raisiolle terveellisten elintarvikkeiden tuotantolaitoksen – työt edenneet jo peruskiven muuraukseen

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     10.09.2019  KLO 12.00

SRV on valittu projektijohtourakoitsijaksi rakentamaan elintarvikeyhtiö Raisiolle kasvipohjaisia tuotteita kehittävän ja valmistavan tuotantolaitoksen. SRV on tehnyt valmisteluvaiheen töitä erillisellä sopimuksella jo kesän ajan, ja työmaalla muurattiin peruskivi maanantaina 9.9.2019. Uusi ja nykyaikainen tuotantolaitos valmistuu Raision tehdasalueelle Raisioon kesällä 2020. Raision mukaan ensimmäiset uudessa tehtaassa valmistetut tuotteet ovat kaupoissa vuoden 2021 aikana.

”On hienoa rakentaa omalta osaltamme elintarviketeollisuuden tulevaisuutta ja toteuttaa sitä varten ketterä ja paras mahdollinen tuotantolaitos. Luomme jo nyt mahdollisuuden laajentaa ja muokata tuotantolaitosta tulevaisuudessa tarpeen mukaan”, SRV:n aluejohtaja Heikki Kallio kertoo.

Uudessa 7 500 brm2:n kokoisessa tuotantolaitoksessa Raisio keskittyy lisäarvotuotteisiin, joissa voidaan käyttää kauran lisäksi laajasti erityyppisiä kasvipohjaisia raaka-aineita. Tuotantolaitoksella Raisio vastaa kasvipohjaisen ruoan kysynnän vahvaan kasvuun erityisesti Euroopan markkinoilla. Investointi on Raision suurin panostus orgaaniseen kasvuun vuosikymmeniin ja yksi Suomen elintarvikealan lähiaikojen järeimmistä.

Heikki Kallio, aluejohtaja, p. 040 048 4895, heikki.kallio@srv.fi
Eerik Leivo, projektipäällikkö, p. 040 551 2430, eerik.leivo@srv.fi
Jessi Honkanen, viestinnän asiantuntija, p. 040 652 7211, jessi.honkanen@srv.fi

SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.