RMC Monitoimihalli havainne.jpg

SRV toteuttaa laivanrakennukseen tarkoitetun monitoimihallin RMC:n telakalle Raumalle

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      13.10.2021     KLO 15.00

SRV on tehnyt sopimuksen laivanrakennukseen tarkoitetun monitoimihallin toteuttamisesta Rauman telakka-alueelle. Sopimuksen toisena osapuolena on perustettava kiinteistöosakeyhtiö, jonka puolesta Rauma Marine Constructions (RMC) on allekirjoittanut sopimuksen. Yhteistoiminnallisena projektinjohtourakkana toteutettavan hankkeen kokonaiskustannusarvio on noin 26 miljoonaa euroa, josta SRV:n urakan osuus noin 19 miljoonaa euroa.

Uusi monitoimihalli tarjoaa optimaaliset tilat kaupallisia aluksia pienempien viranomaisaluksien rakentamiselle, mutta hallia on tarkoitus hyödyntää myös matkustaja-autolauttojen rakentamisessa. Uudisrakennuksen laajuus on noin 13 000 bruttoneliömetriä ja suunnitelmien mukaan halli tulee valmistuessaan olemaan noin 180 metriä pitkä, 40 metriä leveä ja 30 metriä korkea. Rakennustyöt käynnistyvät marraskuussa 2021 ja uusi monitoimihalli valmistuu vuoden 2022 lopussa sekä halliin liittyvä toimistokokonaisuus helmikuussa 2023.

”Tuomme osaamisemme tähän suomalaista laivanrakennusta merkittävästi edistävään hankkeeseen, jossa huomioidaan jo rakennusvaiheessa rakennuksen tulevan monipuolisen käytön ja kustannusten optimoinnin vaatimukset käyttäjän kannalta. Tiiviissä yhteistyössä toteutettava hanke takaa onnistuneen lopputuloksen”, toteaa SRV:n aluejohtaja Lari Mallius.

”Olemme erikoistuneet matkustaja-autolauttojen, jäänmurtajien ja puolustusvoimien tarvitsemien alusten rakentamiseen ja huoltamiseen, joissa Rauman telakka on vuosikymmenien ajan ollut maailman johtava erikoisosaaja. Tämä hanke on hieno esimerkki siitä, miten parhaiden osaajien yhteistyöllä kehitetään jo olemassa olevaa, teknisesti kehittyneimpiin huipputason aluksiin erikoistunutta telakka-aluetta. Uusi halli on optimoitu viranomaisaluksien rakentamista varten, mikä on osoitus sitoutumisestamme Laivue 2020 -hankkeeseen”, kertoo Rauma Marine Constructionsin toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa.

Monitoimihallin arkkitehtisuunnitelmista vastaa Arkkitehti Tero Leino, rakennesuunnittelusta Sweco Rakennetekniikka ja talotekniikkasuunnittelusta Planneri Group ja LST-Engineering Oy.

Henri Sulankivi, johtaja, Alueyksiköt, SRV, puh. 040 820 7228, henri.sulankivi@srv.fi
Lari Mallius, aluejohtaja, Varsinais-Suomi, SRV, puh. 050 326 2408, lari.mallius@srv.fi

Johanna Ylitalo, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 510 8604, johanna.ylitalo@srv.fi
Toni Salminen, viestinnän asiantuntija, Rauma Marine Constructions, puh. 041 730 9384, toni.salminen@rmcfinland.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Arkkitehti Tero Leino, SRV

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Pyrkimyksemme on luoda uusi elinkaariviisas todellisuus, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä tilojen käyttäjien, asukkaiden ja ympäristön edun – vuosiksi ja sukupolviksi eteenpäin. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 975,5 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 4 200 alihankkijan verkoston.