Wood City_170202 UP3_ilmakuva.jpg

SRV on allekirjoittanut sopimuksen Wood Cityn hotellin vuokraamisesta Meiningerille

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     04.03.2020, KLO 10.00

SRV ja Meininger Hotel Helsinki Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Helsingin Jätkäsaareen tulevan Wood Cityn hotellin vuokraamisesta kansainvälisesti edullisista hotelleistaan tunnetulle Meininger Hotels -ketjulle.

SRV käy parhaillaan neuvotteluja Wood City -kortteliin tulevan hotellin kiinteistösijoittajan valitsemiseksi. Hotellin rakentaminen käynnistetään rahoitus- ja sijoittajapäätöksen jälkeen. Hotellin rakennustyöt kestävät arviolta kaksi vuotta. Hotelliin tulee 194 huonetta ja se on laajuudeltaan noin 7900 neliömetriä. Wood Cityn hotelli on ensimmäinen Meiningerin operoima hotelli Suomessa.

”Sopimuksen myötä Wood City -korttelin viimeiseen vaiheeseen kuuluva hotellihanke pääsee etenemään. Wood Cityn sijainti Jätkäsaaren sisääntuloportilla on erinomainen hotellitoiminnalle. Kokonaisuudessa yhdistyvät niin design, kestävä kehitys, urbaani yhteisöllisyys kuin hyvät liikenneyhteydet. Puurakenteinen hotelli on ekologinen ja vastuullinen vaihtoehto”, sanoo SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Toimela.

Meininger Hotel Helsinki Oy osa kansainvälisenä hotellioperaattorina toimivaa Meininger Hotels Europe Ltd:tä. Meininger on Euroopassa tunnettu budjettiystävällisistä huoneistaan, jotka tarjoavat edullista asumista keskeisellä paikalla. Hotellista löytyy oma keittiö myös asiakkaiden käyttöön.

”Olemme todella iloisia saadessamme olla osa näin erityislaatuista projektia. Tämä on Meininger Hotelleille merkittävä osa laajentumistamme Pohjoismaihin. Suomen jälkeen tarkoituksemme on avata hotellit Norjassa ja Ruotsissa”, Meiningerin toimitusjohtaja Hannes Spanring toteaa.

Hotelli on osa SRV:n kehittämää, urbaania, 8-kerroksista Wood City -puukorttelia, joka nousee uuden Jätkäsaaren portiksi Helsingissä. Nyt kortteliin rakennetaan pysäköintitaloa ja toimistorakennusta, josta tulee peliyhtiö Supercellin uusi pääkonttori. Kortteliin on jo valmistunut Helsingin asuntotuotantotoimisto ATT:lle kaksi puukerrostaloa, joihin asukkaat muuttivat helmikuussa 2019.

Juha Toimela, varatoimitusjohtaja, SRV, p. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, p. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi
Daniela Dietz, PR Manager, Meininger Hotels, p. +49 30 666 36 181, pr@meininger-hotels.com

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy, SRV.

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.