SRV_Kissanpäivät_Ulkokuva.jpg

SRV myy asuntoportfolion eQ:lle – Kauppaan kuuluu kaksi asuinkerrostaloa Tampereelta ja Espoosta

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     16.5.2023  KLO 12.05

SRV myy kahden asuinkerrostalon sisältävän asuntoportfolion eQ:n hallinnoimalle asuntorahastolle. Sopimuksiin sisältyvät Tampereen Kissanmaalla sijaitseva asuintalo Asunto Oy Tampereen Kissanpäivät sekä Espoon Perkkaalla sijaitseva Asunto Oy Espoon Anna Sahlsténinkatu 15. Sopimusten arvo on yhteensä 35 miljoonaa euroa ja hankkeet kirjataan SRV:n tilauskantaan toukokuulle.

Molempien kohteiden osalta rakentaminen käynnistyy loppukeväästä 2023, ja talojen arvioidaan valmistuvan vuoden 2025 alussa.

”Hankkeet ovat luontevaa jatkumoa aiemmalle yhteistyöllemme eQ:n kanssa, ja olemme ilolla lähdössä toteuttamaan näitä kahta asuntokohdetta. Kauppa on erinomainen esimerkki SRV:n tiiviissä yhteistyössä sijoittajien kanssa tehtävistä omakehitteistä hankkeista”, kertoo SRV:n pääkaupunkiseudun asuntoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jorma Seppä.

Tampereen Kalevan läheisyyteen rakentuvaan Tampereen Kissanpäiviin tulee yksiöitä, kahden tai kolmen huoneen asuntoja sekä yksi neliö. Asuntoja rakennetaan yhteensä 52 kpl. Taloyhtiön lämmitys toteutetaan maalämmöllä, jolla tuotetaan myös huoneistokohtainen lattialämmitys ja -viilennys. Asuinneliöitä kohteessa on yhteensä 2 355 m2.

Anna Sahlsténinkadulle tulee yksiöitä, kaksioita, kolmioita ja neliöitä. Asuntoja rakennetaan yhteensä 86 kpl. Taloyhtiön lämmitysmuotona on kaukolämpö. Asuinneliöitä kohteessa on yhteensä 3 775 m2.

Molempien rakennusten energiatehokkuusluokka on A-luokkaa, ja kohteissa käytetään aurinkopaneelien tuottamaa sähköä kiinteistöjen sähkön tarpeeseen. Lisäksi kohteiden autopaikat varustetaan sähköauton latausvalmiudella.

”Kohteet täydentävät monipuolista tarjontaamme Espoossa ja Tampereella sekä vastaavat myös hyvin kestävän sijoittamisen tavoitteisiimme. SRV:n kanssa yhteistyö on ollut sujuvaa ja toivomme, että tämä jatkuu uusien hankkeiden parissa myös tulevaisuudessa”, sanoo sijoitusjohtaja Markus Pitkänen eQ Varainhoito Oy:stä.

Tuomas Kokkila, transaktiojohtaja, SRV, puh. 050 469 1822, tuomas.kokkila@srv.fi
Jorma Seppä, johtaja, Asuntoliiketoiminta PKS, SRV, puh. 040 727 3771, jorma.seppa@srv.fi
Riikka Leinonen, viestinnän asiantuntija, SRV, p. 040 182 1631, riikka.leinonen@srv.fi
Markus Pitkänen, sijoitusjohtaja, eQ Varainhoito Oy, p. 050 371 2898, markus.pitkanen@eq.fi

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat:

As Oy Tampereen Kissanpäivät: Arkkitehtitoimisto Helamaa & Heiskanen Oy, SRV

As Oy Espoon Anna Sahlsténinkatu 15: Arkkitehtitoimisto Kanttia 2 Oy, SRV

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 770,1 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 800 kumppanin verkoston.