SRV_Metropolia.jpg

SRV ja Metropolia käyvät yhteistyöhön molemminpuolisen kehittymisen ja tuoreiden ajatusten varmistamiseksi

SRV YHTIÖT OYJ            UUTINEN                  18.1.2022             14.00

SRV on solminut Metropolian kanssa työelämäyhteistyösopimuksen. Yhteistyön tavoitteena on tarjota Metropolian opiskelijoille mahdollisuuksia tutustua SRV:n toimintaan harjoitteluiden, opinnäytetöiden, innovaatioprojektien ja hankeyhteistöiden keinoin. Päämääränä on tehdä molemmat osapuolet näkyviksi toisilleen sekä tukea ja edistää osapuolten strategisia tavoitteita, jakaa yhteistä asiantuntemusta ja tehdä tutkimus- ja kehitysyhteistyötä.

”Rakentamisen viisastuessa alan osaamistarpeet monipuolistuvat; Metropolia on tehnyt hienoa työtä aidosti työelämälähtöisten tutkintokokonaisuuksien luomisessa. Uskon, että syvenevä yhteistyö kantaa monta hienoa hedelmää: vuoropuhelussa opiskelijoiden kanssa voimme jakaa osaamistamme opiskelijoille, jotka puolestaan haastavat meitä uudistumaan. Samalla opiskelijoille avautuu harjoittelu- ja työpaikkoja, ja me löydämme tulevia huippuosaajia riveihimme”, summaa SRV:n toimitusjohtaja Saku Sipola.

”SRV:n asiantuntemukselle on paljon käyttöä osana tutkintokoulutuksiamme. Rakennusalan osaajapulan helpottaminen on yhteinen tavoitteemme. Haemme yhdessä ratkaisuja mm. henkilöstön osaamistason nostamisen ja korkeasti koulutettujen maahanmuuttajien valmennuksen avulla”, sanoo Metropolian toimitusjohtaja-rehtori Riitta Konkola.

Työelämäyhteistyö lähtee käyntiin toiminnan suunnittelulla, jonka pohjalta SRV ja Metropolia luovat yhdessä jatkuvan yhteistyön askelmerkit. Tulevaisuudessa SRV tulee näkymään Metropolian opiskelijoiden keskuudessa kurssien, ekskursioiden, harjoittelumahdollisuuksien ja innovatiivisten projektien myötä, joiden avulla edistetään arvokasta asiantuntemuksen jakamista ja kehitysyhteistyötä.

”Aito toimiva yhteistyö rakentuu kuuntelun ja vuoropuhelun välille. Se rakentuu siitä, että olemme valmiit jakamaan jo tietämäämme sekä valmiit kehittämään sitä, minkä olemme kertaalleen jo todenneet toimivaksi. Meidän ei tule juurtua nykyhetkeen, vaan katsomme korkealta kauas horisonttiin. Yhteistyö Metropolian ja SRV:n välillä valmentaa molempia osapuolia teorioiden ja osaamisen näkökulmasta, mutta lisäksi tuo meille mukavasti monimuotoisuutta arkeemme”, kuvailee SRV:n HR Business Partner Maija Kauppinen.

SRV:n kesän 2022 harjoitteluhaku on käynnissä 3.1.–6.2.2022

Minkälaisen tulevaisuuden sinä haluat rakentaa itsellesi ja ympäristöllesi? Tule rakentamaan haluamasi tulevaisuus SRV:lle.

Hae kesän 2022 harjoittelupaikkoja vaikka heti tämän linkin kautta.

Ladattavat kuvat