Osapuolet vahvistivat aikeensa toteuttaa Pearl Plaza -kauppakeskuksen kauppa

SRV YHTIÖT OYJ    LEHDISTÖTIEDOTE     7.6.2019    KLO 12.20

Osapuolet vahvistivat aikeensa toteuttaa Pearl Plaza -kauppakeskuksen kauppa

Tänään Pietarin kansainvälisen talousfoorumin yhteydessä allekirjoitettiin yhteistyösopimus, joka vahvistaa osapuolten aikeen toteuttaa Pearl Plaza -kauppakeskuksen kauppa. Yhteistyösopimuksen allekirjoittivat SRV:n hallituksen puheenjohtaja Ilpo Kokkila, SIIC Groupin johtaja Xu Youli ja Sperbankin hallituksen varapuheenjohtaja Alexander A. Vedyakin.

Kauppakeskus Pearl Plaza on yhteissijoitushanke SRV:n ja kiinalaisen Shanghai Industrial Investment Companyn (SIIC) kanssa. SRV on hallinnoinut kauppakeskusta sen aukeamisesta alkaen. Kauppakeskus avattiin vuonna 2013, ja se on ollut täyteen vuokrattu vuodesta 2017. Pearl Plaza kauppakeskus on olennainen osa suurta Baltic Pearl -asuinaluetta Lounais-Pietarissa.

Yhteistyösopimuksella osapuolet vahvistavat yhteistyönsä ja sitoutumisensa kaupan toteutumiseen. “SRV toimii omalla liiketoimintamallillaan, josta Pearl Plaza on erinomainen esimerkki. Kehitämme, rakennamme ja operoimme kauppakeskuksia, kunnes ne ovat täydessä kapasiteetissaan ja valmiita siirrettäväksi uudelle omistajalle. Olemme todella tyytyväisiä aikeestamme myydä Pearl Plaza ammattitaitoiselle Sberbank Asset Management JSC:n hallinnoimalle rahastolle”, sanoo SRV:n hallituksen puheenjohtaja Ilpo Kokkila.

SRV vahvisti huhtikuussa 2019 liikkeellä olleen markkinahuhun, että yhtiö käy neuvotteluja Pearl Plaza -kauppakeskuksen myymisestä Sberbank Asset Management JSC:n hallinnoimalle rahastolle. Mahdollinen kauppa ei kuitenkaan vaikuta merkittävästi SRV-konsernin tulokseen. Kaupan aikataulu ja toteutuminen ovat edelleen epävarmoja. Yhtiö tiedottaa asiasta lisää, mikäli kauppa solmitaan.

Pearl Plaza kauppakeskus on SRV:n omakehitteinen hanke Pietarissa, Venäjällä. Muita SRV:n kehittämiä ja hallinnoimia kauppakeskuksia ovat REDI Helsingissä, 4Daily Mytishchissa Venäjällä ja kauppakeskus Okhta Mall Pietarissa.

SRV vastasi projektin suunnittelusta, rakentamisesta, vuokrauksesta ja markkinoinnista. Kauppakeskuksen arkkitehti- ja sisustussuunnittelusta vastasi suomalainen arkkitehtitoimisto Larkas&Laine. Suunnittelun tuloksena syntyi tilavia gallerioita ja kujia, joista on upeat panoraamanäkymät Matisov-kanavalle. Kauppakeskuksen vakiintuneina vuokralaisina ovat PRIZMA hypermarket, M.Video, Detsky Mir, H&M, Snezhnaya Koroleva, ja 11 salin elokuvateatteri Formula Kino, jossa on IMAX-sali.

Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 667 0906, ilkka.pitkanen@srv.fi
Jarkko Rantala, johtaja, Sijoittaminen, p. 040 674 1949, jarkko.rantala@srv.fi
Maija Karhusaari, viestintä- ja markkinointijohtaja, p. 045 218 3772, maija.karhusaari@srv.fi

Facebook    LinkedIn    Twitter   Instagram

SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.
Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.