SRV_Kalasatama_liikennejärjestelyt_211208_Autot.jpg

Helsingin keskustasta Lahden suuntaan kulkeva autoliikenne ohjataan kulkemaan Vanhan talvitien kautta Kalasataman tornien laajentuvan työmaa-alueen vuoksi 15.12.2021 alkaen

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     8.12.2021, KLO 13.05

Kalasataman tornien työmaa-alueita laajennetaan joulukuussa. Työmaatoimintojen vaatiman tilan vuoksi Hermannin rantatieltä varataan alue tornirakentamisen käyttöön, mikä kaventaa Hermannin rantatien katuosuutta REDI kauppakeskuksen ja Kalasataman metroaseman kohdalla, Junatien sillan alla. Tästä syystä autoliikenne keskustasta Lahden suuntaan ohjataan kulkemaan Sörnäisten rantatieltä Vanhaa talvitietä pitkin Hermannin rantatielle (karttakuva liitteenä).

Rakennustöiden vaatimat väliaikaiset liikennejärjestelyt otetaan käyttöön 15.12. alkaen. Väliaikaiset liikennejärjestelyt ovat voimassa toistaiseksi.

Jalankulku ja pyöräily

Jalankulun ja pyöräilyn reiteissä merkittävin muutos on Hermannin rantatien ylittävien suojatieyhteyksien siirtyminen. Työmaan kohdalla jalankulkijat ohjataan Hermannin rantatien länsipuolelle. Suojatieyhteys metroasemalta REDI kauppakeskuksen sisäänkäynnille säilyy nykyisellään.

Joukkoliikenne

Pohjoiseen menevän bussiliikenteen pysäkki säilyy nykyisellä paikallaan. Etelään suuntautuva bussiliikenne ja sen pysäkki siirtyvät Hermannin rantatien länsireunalle pois kadun keskeltä.

Kartat uusista liikennejärjestelyistä:

www.srv.fi/kalasataman-tornit

www.uuttahelsinkia.fi

Lisätietoja:

Kai Remmler, yksikönjohtaja, tornit, SRV, kai.remmler@srv.fi

Tatu Hotokka, työmaapäällikkö, SRV, p. 043 826 6952, tatu.hotokka@srv.fi

Heli Pulkkinen, viestinnän asiantuntija, SRV, p. 050 411 0787, heli.pulkkinen@srv.fi

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Pyrkimyksemme on luoda uusi elinkaariviisas todellisuus, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä tilojen käyttäjien, asukkaiden ja ympäristön edun – vuosiksi ja sukupolviksi eteenpäin. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 975,5 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 4 200 alihankkijan verkoston.