SISÄPIIRITIETO: SRV sopinut Espoon Keilaniemeen sijoittuvan toimistotornin urakkasopimuksen pääehdoista

SRV YHTIÖT OYJ                         SISÄPIIRITIETO                           24.5.2023         KLO 10.00

SRV Rakennus Oy projektinjohtourakoitsijana ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen sekä HGR Property Partners Oy:n muodostama konsortio tilaajana ovat neuvotelleet ja päässeet yhteisymmärrykseen projektinjohtourakkasopimuksen pääehdoista liittyen merkittävän kokoisen toimistotornin rakentamiseen Keilaniemeen. SRV odottaa, että osapuolet viimeistelevät ja allekirjoittavat urakkasopimuksen lähikuukausien aikana. Urakan arvo olisi toteutuessaan yli 250 miljoonaa euroa.

Kohteen rakennustöiden aloittaminen on vielä ehdollinen kiinteistökehityshankkeelle tavanomaisten investointiedellytysten toteutumiselle ja tilaajakonsortion lopullisen hankepäätöksen syntymiselle. Mikäli hanke toteutuisi, sen rakennustyöt alkaisivat hankepäätöksen syntymisen jälkeen vaiheittain lähikuukausien aikana. Hanke kirjattaisiin SRV:n tilauskantaan rakentamisen alkaessa. Hanke ei sitoisi SRV:n pääomia ja sen liikevaihtovaikutus kohdistuisi tavoiteaikataulun mukaan vuosille 2023 – 2026.

Varmistaakseen hankkeen toteutumisedellytykset ja tavoiteaikataulun toteutumisen, osapuolet aloittavat urakkasopimuksen viimeistelyn rinnalla tärkeimpien alihankintojen valmistelun välittömästi.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Miia Eloranta, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 050 441 4221, miia.eloranta@srv.fi

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 770,1 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 800 kumppanin verkoston.