Tytöt ottavat vallan Suomessa ja maailmalla – SRV mukaan Girls Takeover -tempaukseen

Lehdistötiedotteet

SRV on mukana Plan Internationalin Girls Takeover -tempauksessa, jossa tytöt astuvat johtajien kenkiin YK:n kansainvälisenä tyttöjen päivänä 11. lokakuuta.

SRV:n Saku Sipola antaa tilaa 16-vuotiaalle Anna Mäkilälle, joka toimii yhtiön toimitusjohtajana päivän ajan. Valtaus on osa Plan Internationalin tempausta, jossa kiinnitetään maailman huomio tyttöjen kohtaamaan syrjintään, mutta myös heidän valtavaan potentiaaliinsa.

”Haluamme omalla esimerkillämme olla mukana parantamassa tyttöjen ja naisten asemaa sekä rohkaista heitä hakeutumaan rakennusalalle. Kaupunkien kehittäjänä ja rakentaja meillä on merkittävä rooli myös ilmastonmuutoksen hillitsemisessä”, Saku Sipola sanoo.

Myös Anna korostaa rakennusalan vastuuta.

”Tulevaisuudessa rakentamisen on oltava kestävämpää, on otettava huomioon siitä aiheutuvat päästöt, materiaalien ympäristövaikutukset ja hiilijalanjälki. Odotan innolla yhteistyötä ja valtauspäivää SRV:llä, sillä juuri näihin asioihin on kiinnitettävä entistä enemmän huomiota”, kertoo Anna Mäkilä.

Suomessa Girls Takeover järjestetään tänä vuonna kolmatta kertaa. Viime vuonna tytöt valtasivat yli 2 000 johtajan paikkaa 70 eri maassa. Tänä vuonna tempauksella nostetaan esiin erityisesti ilmastonmuutoksen vaikutuksia kehittyvien maiden tyttöihin. Siksi vallattaviksi tahoiksi on valikoitunut yrityksiä ja organisaatioita, joiden toimilla on vaikutusta ilmastonmuutoksen hillintään.

Tänä vuonna Plan International Suomen nuoret valtaavat SRV:n lisäksi myös Energiateollisuus ry:n toimitusjohtajan Jukka Leskelän, europarlamentaarikko Eero Heinäluoman, Helsingin pormestarin Jan Vapaavuoren, OAJ:n puheenjohtajan Olli Luukkaisen, Marimekon toimitusjohtajan Tiina Ala-Huhta Kaskon, Anna-lehden päätoimittajan Emma Koivulan, Nordean henkilöasiakkaista vastaavan johtajan Sara Mellan sekä Ilta-Sanomien vastaavan päätoimittajan Tapio Sadeojan paikat. Lisäksi Plan Internationalin nuori kambodžalainen aktivisti Hory Toth valtaa ympäristö-ja ilmastoministeri Krista Mikkosen paikan

Maija Karhusaari, SRV:n viestintä- ja markkinointijohtaja, maija.karhusaari@srv.fi, puh. 045 218 3772

Jaa sivu