Supo_toimitilat_havainne.jpg

SRV rakentaa Suojelupoliisille uudet toimitilat

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      24.08.2020  KLO 15.00

SRV rakentaa Suojelupoliisille uudet toimitilat

Senaatti-kiinteistöt on valinnut SRV:n toteuttamaan Suojelupoliisille uudet toimitilat Helsingin Kaartinkaupunkiin. Rakennustyöt käynnistyvät välittömästi ja uuden rakennuksen on määrä valmistua vuoden vaihteessa 2023-2024. Kärkihankeallianssina toteutettavan urakan kokonaisarvo on noin 130 miljoonaa euroa, mikä kirjataan nyt SRV:n tilauskantaan.

Uuden toimistorakennuksen laajuus on 17 700 bruttoneliömetriä. Supo muuttaa uusiin toimitiloihin keväällä 2024. Tiloille ja rakenteille asetettavat vaatimukset ovat erityisen tiukat.

”Lähdemme hyvillä mielin jälleen tekemään yhteistyötä Senaatti-kiinteistöjen kanssa. Olemme tehneet yhteistyötä jo useassa vaativassa hankkeessa. Pystymme hyödyntämään tässä kohteessa myös täysimääräisesti osaamistamme ja kokemusta turvaluokitelluista hankkeista, joita olemme toteuttaneet Senaatille useampia. Parhaillaan rakennamme muun muassa Hämeenlinnaan uutta vankilaa”, SRV:n yksikönjohtaja Antti Raunemaa kertoo.

Uusilla tiloilla Supo haluaa varmistaa, että se pystyy myös tulevaisuudessa hoitamaan vaativat asiantuntijatehtävänsä sekä kehittämään toiminta- ja työskentelytapojaan turvallisuus- ja tiedustelupalveluna. Talon toiminnallisuuteen ja turvallisuuteen tehtävät ratkaisut ovat siksi Suomen oloissa poikkeukselliset.

”Uudet toimitilat on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä Supon kanssa, jotta ne parhaalla mahdollisella tavalla tukevat Supossa tehtävää työtä. Allianssiurakka SRV:n kanssa mahdollistaa myös toteutusvaiheessa yhteistyössä suunnitelmien ja toteutusratkaisujen kehittämisen käyttäjän tarpeet huomioiden”, toteaa rakennuttamisjohtaja Jonni Laitto Senaatti-kiinteistöistä.

Supon uusi toimitila on SRV:n viides valtionhallinnon toimitila-asiantuntijalle Senaatti-kiinteistölle kärkihankeallianssimallilla toteutettava kohde. Kyseistä urakkamallia, jota kehitysvaiheessa myös SRV on kommentoinut, käytetään kaikissa Senaatti-kiinteistöjen suurimmissa ja tärkeimmissä hankkeissa.

Antti Raunemaa, yksikönjohtaja, SRV, puh. 040 564 4105, antti.raunemaa@srv.fi
Jonni Laitto, rakennuttamisjohtaja, Senaatti-kiinteistöt, puh. 050 533 7025, jonni.laitto@senaatti.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy, SRV

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.